Càrrecs

ORGANITZACIÓ DELS GRUPS

  • Els grups de treball seran de 4 alumnes (10 de 4 i un de 5) i es mantindran durant tot el TS
  • Els grups es formaran amb alumnes de l’A i del B barrejats i es procurarà mantenir l’heterogeneïtat tant pel que fa al nivell dels alumnes com en nombre de nens i nenes.
  • Per assegurar un bon clima de treball, en una hora de tutoria prèvia, es demanarà a cada alumne que escrigui el nom d’un company o companya de qualsevol de les dues classes amb qui li agradaria treballar i en funció de les seves demandes, els professors formarem els grups.


CÀRRECS DINS DE CADA GRUP

Per tal que tots els components del grup es responsabilitzin d’alguna tasca i participin activament, dins cada equip hi haurà 4 càrrecs o rols que requereixen persones amb habilitats diferents:
  • RESPONSABLE:
    • S’ocupa dels lliuraments i per tant és qui s’encarrega de fer-los a temps, en el format correcte i en el lloc correcte.
      • Requereix una persona molt complidora, que no sigui gens despistada i amb un bon domini de les eines de comunicació i enviament de treballs.
  • COORDINADOR:
    • S’encarrega de la gestió del temps, de controlar que es faci una bona distribució de la feina dins de l’horari disponible i que es compleixi aquesta distribució.
    • És el moderador dels debats: gestiona els torns de paraules, recondueix els temes si detecta que s’està desviant del que interessa, dóna per tancat un debat quan detecta que s’està repetint el que s’ha dit, …
      • Cal que sigui una persona molt organitzada, que s’entengui bé amb tothom, bona comunicadora.
  • SECRETARI:
    • És la persona que pren notes del que es parla, apunta els acord presos i qui s’ocupa de cada cosa.
    • S’encarrega de controlar tota la documentació que s’utilitza pel treball: esborranys, parts que han fet diversos alumnes, enunciats, arxius, bibliografia, …
      • Ha de ser una persona capaç de prendre apunts, de sintetitzar el que s’ha dit, molt organitzada, amb domini del “núvol” per guardar ben classificats tots els documents
  • SUPERVISOR:
    • És l’encarregat de l’ordre dins del grup, de controlar el to de veu i el respecte a les aportacions de tots.
    • S’ocupa que tothom compleixi els acords
    • S’ocupa que es faci correctament l’avaluació interna del grup
      • Requereix una persona amb bon caràcter però ferm, amb sentit de la justícia i responsabilitat, que s’entengui bé amb tots els membres del grup i que s’hi pugui comunicar amb cordialitat.

DISTRIBUCIÓ DELS CÀRRECS
En la sessió de portafoli anterior a l’inici del TS, es comunicarà la composició dels grups als alumnes, es tractarà paper dels diferents càrrecs i com ha d’actuar cada un i es deixarà temps perquè ells mateixos es distribueixin els rols com considerin oportú.
El tutor prendrà nota del càrrec que té cada alumne.

Si es considera convenient, es pot fer una reunió prèvia al TS amb els alumnes que tenen un  mateix càrrec per tractar com s’ha de realitzar i analitzar els detalls del seu paper dins del grup.