Valoració Professors

QÜESTIONARI DE VALORACIÓ PER A PROFESSORS: (obriu amb Google Chrome)

Photobucket

RECOLLIDA DE DADES (professors)

Els professors han contestat un qüestionari similar al dels alumnes i a continuació es comenten els aspectes més destacables:

·       En general el professorat fa una valoració molt favorable del tema elegit tot i que durant la seva preparació existien dubtes sobre si era adequat a l’edat.
·       La durada de 10 dies (7 dies de classe i 3 dies de viatge) també es considera en general molt correcta, però es recull una opinió que considera que amb 8 dies hagués estat suficient. També tot el professorat considera apropiat el temps dedicat a cada missió.
·       Pel que fa al treball en grup dels alumnes, la valoració és positiva però en algun moment s’han observat tensions entre alguns alumnes bàsicament per una implicació desigual.
1.     Es considera que cal dedicar més temps a la formació dels grups i estar oberts a fer modificacions si es considera necessari.
·       Es considera unànimement que les alumnes han entès bé les tasques pròpies de cada càrrec, només s’han hagut d’aclarir alguns dubtes inicials i sobretot el càrrec de secretari, ha costat força de complir correctament.
·       Respecte als diferents aprenentatges competencials realitzats pels alumnes, la valoració mitjana del professorat, considerant 0 = gens, 5 = molt,  és la següent:
·        
COMPETÈNCIA
mitjana

COMPETÈNCIA
mitjana
Estructuració dels coneixements
4,2

Planificació de la feina
3,4
Treball en grup
4

Cerca d’informació
3,4
Organitzar-se
3,6

Buscar solucions creatives
4
Comprensió lectora
3,2

Presentació oral
3,8
Es valora molt positivament l’aprenentatge competencial realitzat pels alumnes amb el Treball de Síntesi tal com s’ha plantejat.
·       Pel que fa a l’interès de missions proposades, la valoració mitjana de cada una és la següent (considerant 0= gens interessant, 5= molt interessant)
MISSIÓ
mitjana
Coneix la UE
3,6
Coneix la capital de la UE: Brussel.les
3.6
Passejada per una ciutat de la UE
3,8
Joc sobre la UE
4.4

·       Sobre l’organització del Treball de Síntesi, es considera força correcta, però hi ha aspectes que cal millorar. Concretament:
1.     A alguns alumnes se'ls ha fet pesat treballar tot el dia amb el mateix mètode.  
§  Es podrien incorporar activitats entremig per trencar una mica la dinàmica. Per exemple, a banda de la visita d'Eurpe Direct es podria organitzar la intervenció d’alguna altra persona experta.
§  Potser algunes activitats es podrien fer al pati (la idea d'un timeline gegant pot donar més de sí)
2.     Seguiment del Treball de Síntesi per part del professorat:
§  Cal assegurar que tot el professorat estigui al corrent de tots els aspectes del TdS, sobretot els detalls de funcionament dins de l’aula i els criteris de confecció de les presentacions orals (Es disposava de la rúbrica per avaluar la competència comunicativa oral de l’alumne però no en teníem cap sobre la forma i contingut que han de tenir les diapositives o projeccions).
3.     Seguiment del treball dels grups:
§  La graella de seguiment del treball dels grups i la del treball  individual dels alumnes han resultat molt pràctiques.
§  Cal ensenyar als alumnes a utilitzar correctament la graella de seguiment del grup per fer la planificació i valoració de les tasques realitzades i del treball de l’equip.
§  Cada professor ha de fer un seguiment més continu i regular del treball dels seus dos grups i proporcionar feedback diari als seus alumnes per anar corregint les desviacions observades
4.     Planificació:
§  Cal començar des del primer trimestre a planificar el projecte i per preparar les diferents missions per tal de preveure les necessitats, fer les reserves amb més temps i poder comptar amb més participació d’experts.
5.     Plataforma ATTA
§  El fet de disposar d’una plataforma o app de al treball cooperatiu es considera molt interessant, però el resultat d’ATTA ha estat molt per sota de l’esperat. Hem tingut moltes dificultats per crear els grups, penjar documents, arxius multimèdia i enllaços i en general per fer-ne un ús efectiu. Tampoc té ben resolt el tema de l’avaluació de les aportacions individuals dels alumnes.
·       El viatge es valorat com a molt positiu tot i les dubtes previs que teníem per considerar els alumnes massa petits i el tema massa elevat.
1.     Les activitats realitzades a Brussel.les han resultat molt interessants i formatives i els alumnes les han seguit molt bé.
2.     La visita la Parlament, la intervenció de l’eurodiputat Ramon Tremosa i el joc de rol són les activitats que considerem més rellevants i interessants del viatge.
3.     Aspectes a tenir en compte per a properes edicions del viatge:
§  Cal preveure i incloure les despeses de transport i fer alguns desplaçaments en metro
§  Cal consolidar i desenvolupar l'activitat de Safari Fotogràfic (durant la passejada pel centre de Bussel.les). La idea és boníssima però cal tenir clar en quina plataforma penjaran les fotos i donar-los formació i regles de joc abans de sortir.
§  S'haurien de preveure des del setembre diferents activitats perquè els alumnes puguin finançar el viatge
§  El joc de rol del Parlament té força complexitat i considerem que cal preparar-lo una mica abans d’anar-hi.
§  El dinar del segon dia, s'hauria d’organitzar de manera que, o bé estiguem tots junts en un local gran, o bé distribuir-nos en diferents locals petits per grups.
§  El mateix dia d'arribada a Brussel.les no ens hauríem de tancar en un edifici. Seria més interessant que els alumnes vagin directament a la Grand Place i se situïn.
§  Seria preferible arribar en primer dimecres de mes per tenir opció de visitar museus, sobretot en cas de pluja
·       Finalment, tot el professorat considera que el proper curs, els alumnes de 1r d’ESO, han de realitzar aquest mateix Treball de Síntesi, corregit i millorat a partir de les valoracions fetes tant pels professors com pels alumnes.