Els
professors han contestat un qüestionari similar al dels alumnes i a continuació
es comenten els aspectes més destacables:
·
En
general el professorat fa una valoració molt favorable del tema elegit tot i que
durant la seva preparació existien dubtes sobre si era adequat a l’edat.
·
La
durada de 10 dies (7 dies de classe i 3 dies de viatge) també es considera en
general molt correcta, però es recull una opinió que considera que amb 8 dies
hagués estat suficient. També tot el professorat considera apropiat el temps
dedicat a cada missió.
·
Pel que
fa al treball en grup dels alumnes, la valoració és positiva però en algun
moment s’han observat tensions entre alguns alumnes bàsicament per una
implicació desigual.
1.
Es
considera que cal dedicar més temps a la formació dels grups i estar oberts a
fer modificacions si es considera necessari.
·
Es
considera unànimement que les alumnes han entès bé les tasques pròpies de cada
càrrec, només s’han hagut d’aclarir alguns dubtes inicials i sobretot el càrrec
de secretari, ha costat força de complir correctament.
·
Respecte
als diferents aprenentatges competencials realitzats pels alumnes, la valoració
mitjana del professorat, considerant 0 = gens, 5 = molt, és la següent:
·
COMPETÈNCIA
|
COMPETÈNCIA
|
|||
Estructuració dels coneixements
|
4,2
|
Planificació de la feina
|
3,4
|
|
Treball en grup
|
4
|
3,4
|
||
3,6
|
4
|
|||
Comprensió
|
3,2
|
Presentació oral
|
3,8
|
Es
valora molt positivament l’aprenentatge competencial realitzat pels alumnes amb
el Treball de Síntesi tal com s’ha plantejat.
·
Pel que
fa a l’interès de missions proposades, la valoració mitjana de cada una és la
següent (considerant 0= gens interessant, 5= molt interessant)
MISSIÓ
|
|
3,6
|
|
Coneix la capital de la UE: Brussel.les
|
3.6
|
Passejada per una ciutat de la UE
|
3,8
|
Joc sobre la UE
|
4.4
|
·
Sobre
l’organització del Treball de Síntesi, es considera força correcta, però hi ha
aspectes que cal millorar. Concretament :
1.
A alguns alumnes se'ls ha fet pesat treballar tot
el dia amb el mateix mètode.
§ Es podrien
incorporar activitats entremig per trencar una mica la dinàmica. Per exemple, a
banda de la visita d'Eurpe Direct es podria organitzar la intervenció d’alguna
altra persona experta.
§ Potser algunes
activitats es podrien fer al pati (la idea d'un timeline gegant pot donar més
de sí)
2.
Seguiment del Treball de Síntesi per part del
professorat:
§ Cal assegurar
que tot el professorat estigui al corrent de tots els aspectes del TdS,
sobretot els detalls de funcionament dins de l’aula i els criteris de confecció
de les presentacions orals (Es disposava de la rúbrica per avaluar la
competència comunicativa oral de l’alumne però no en teníem cap sobre la forma
i contingut que han de tenir les diapositives o projeccions).
3.
Seguiment del treball dels grups:
§ La graella de seguiment del treball dels grups
i la del treball individual dels alumnes
han resultat molt pràctiques.
§ Cal ensenyar als alumnes a utilitzar
correctament la graella de seguiment del grup per fer la planificació i
valoració de les tasques realitzades i del treball de l’equip.
§ Cada professor ha de fer un seguiment més
continu i regular del treball dels seus dos grups i proporcionar feedback diari
als seus alumnes per anar corregint les desviacions observades
4.
Planificació:
§ Cal començar des
del primer trimestre a planificar el projecte i per preparar les diferents
missions per tal de preveure les necessitats, fer les reserves amb més temps i
poder comptar amb més participació d’experts.
5.
Plataforma ATTA
§ El fet de
disposar d’una plataforma o app de al treball cooperatiu es considera molt
interessant, però el resultat d’ATTA ha estat molt per sota de l’esperat. Hem
tingut moltes dificultats per crear els grups, penjar documents, arxius
multimèdia i enllaços i en general per fer-ne un ús efectiu. Tampoc té ben
resolt el tema de l’avaluació de les aportacions individuals dels alumnes.
·
El
viatge es valorat com a molt positiu tot i les dubtes previs que teníem per
considerar els alumnes massa petits i el tema massa elevat.
1.
Les
activitats realitzades a Brussel. les han resultat molt interessants i
formatives i els alumnes les han seguit molt bé.
2.
La
visita la Parlament, la intervenció de l’eurodiputat Ramon Tremosa i el joc de
rol són les activitats que considerem més rellevants i interessants del viatge.
3.
Aspectes
a tenir en compte per a properes edicions del viatge:
§ Cal preveure i incloure les despeses de
transport i fer alguns desplaçaments en metro
§ Cal consolidar i desenvolupar l'activitat de
Safari Fotogràfic (durant la passejada pel centre de Bussel.les). La idea és
boníssima però cal tenir clar en quina plataforma penjaran les fotos i donar-los
formació i regles de joc abans de sortir.
§ S'haurien de preveure des del setembre
diferents activitats perquè els alumnes puguin finançar el viatge
§ El joc de rol del Parlament té força
complexitat i considerem que cal preparar-lo una mica abans d’anar-hi.
§ El dinar del segon dia, s'hauria d’organitzar
de manera que, o bé estiguem tots junts en un local gran, o bé distribuir-nos
en diferents locals petits per grups.
§ El mateix dia d'arribada a Brussel.les no ens
hauríem de tancar en un edifici. Seria més interessant que els alumnes vagin
directament a la Grand Place i se situïn.
§ Seria preferible arribar en primer dimecres
de mes per tenir opció de visitar museus, sobretot en cas de pluja
·
Finalment, tot el professorat considera que el
proper curs, els alumnes de 1r d’ESO, han de realitzar aquest mateix Treball de
Síntesi, corregit i millorat a partir de les valoracions fetes tant pels
professors com pels alumnes.